وزارت ارشاد، حج و اوقاف فعالیت های یک ساله اش را با ملت در میان گذاشت

bakhshi_admin
دوشنبه ۱۴۰۲/۵/۲۳ - ۱۹:۱۷
حسابدهی

۲۷ محرم الحرام ۱۴۴۵ هـ ق  مطابق ۲۳ اسد ۱۴۰۲ هـ ش کابل، افغانستان: وزارت ارشاد، حج و اوقاف امروز از طریق نشستی در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت، دستاوردهای یک سال گذشته خویش را با مردم به اشتراک گذاشت. شیخ الحدیث مولوی زر محمد حقانی، معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف ا.ا. طی کنفرانس مطبوعاتی که در مرکز رسانه های حکومت دایرگردیده بود، گفت: وزارت ارشاد، حج واوقاف یک نهاد معتبر دینی در سطح کشور در تشکیلات امارت اسلامی افغانستان بوده، و طی سال گذشته طی چهار برنامه: ‏(برنامه ارشادی، برنامه حج ، برنامه اوقافی و برنامه مالی و اداری) فعالیت های مهم و اساسی را به سر رسانیده است. موصوف در ادامه افزود: صدور فتوا، تألیف کتب و تحریر و توزیع خطبه های نماز جمعه، نگارش مقالات علمی، تشکیل و تنظیم جلسات و کارگاه های آموزشی، مدیریت و نظارت بر مساجد ‏و حسینیه ها، مدیریت و انسجام خانقاه ها، چاپ و انتشار و توزیع منشورات، تالیف، ترجمه و تحقیق روی موارد مختلف علمی، تهیه و تنظیم برخی از برنامه های مهم وزارت ارشاد، حج و اوقاف در ماه مبارک رمضان، انسجام مدارس و دارالحفاظ ها از جمله فعالیت های است که این وزارت طی یک سال آنها را انجام داده است. آقای حقانی علاوه کرد که تنظیم و مدیریت پروسه حج یکی از وظایف مهم و ضروری این وزارت است که به منظور تقویت پروسه حج و امور دینی در حج سال۱۴۴۴ هجری قمری محترم شیخ الحدیث دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف، در کنفرانس و نمایشگاه بزرگ که در شهر جده کشور عربستان سعودی دایر گردیده بود و در  نشست که تحت نام ( ختامه مساک) از سوی وزارت حج و عمره سعودی دایر گردیده بود، اشتراک ورزید و با دکتور علی ارباش رئیس امور دینی کشور ترکیه، با محترم دکتور محمد بن عبدالکریم العیسی رئیس و مسئولین موسسه رابطه عالم اسلامی در مکه مکرمه کشور عربستان سعودی دیدار و گفتگو نمود. آقای حقانی در برنامه حسابدهی گفت: که از سوی وزارت ارشاد، حج واوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم از اول ماه شعبان الی ۲۵ ماه مبارک رمضان در (۲۱۲) مراکز نظامی امارت اسلامی افغانستان در مرکز و ولایات توسط علماء و شیوخ کرام راه‌اندازی شد و همچنین برای اولین بار وزارت ارشاد، حج و اوقاف برای عموم ائمه و خطبای مساجدکشور، یک خطبه متحد که در آن ارکان، سنن و آداب خطبه رعایت گردیده است را ترتیب نموده و از جانب مقام عالی امارت اسلامی افغانسان تصویب ‏و بعدا به تیراژ (۶۵) هزار نسخه طبع و به امامان و خطباء در مرکز و ولایات توزیع گردیده است معین مسلکی علاوه نمود: در سال ۱۴۰۱ هجری شمسی(۱۳۹۰۲۶۰۱۶) یک صد و سی و نه میلیون بیست شش هزار وشانزده، افغانی عواید اوقافی جمع آوری شده است که  نسبت به سال پار (۵۴) در صد ازدیاد را نشان میدهد

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۵ - ۱۰:۱۴
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی (سیستم پرینت ویزه حجاج) دیدار نمودند.

جمعه ۲۴ شوال المکرم ۱۴۴۵ق مطابق با ۱۴ ثور ۱۴۰۳ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دوکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف از جریان امور کاری کمیته مسار الکترونیکی که از طریق آن. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

BACK TO NEWS