پروسه امتحان معلمین حجاج از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف در سراسر کشور آغاز گردید

bakhshi_admin
پنجشنبه ۱۴۰۲/۱/۱۰ - ۱۰:۳
امتحان معلمین

۷ رمضان‌المبارک ۱۴۴۴ هـ‌ ق مطابق ۹ حمل ۱۴۰۲ هـ ش

 امروز روند ارزیابی و امتحان از آنعده کاندید معلمین که قبلا ثبت نام کرده بودند از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف، در مجتمع حجاج زون مرکز و واحدهای دومی این وزارت آغاز گردید.

رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف جهت فراهم آوری سهولت و شفافیت در پروسه حج امسال شیوخ و علمای کرام را که سند فراغت معتبر از علوم دینی (دوره کلان) داشته، سیرت و صورت آنان با شریعت برابر بوده و توانای خدمت حجاج را دارا باشند از طریق رقابت آزاد‏و پس از موفقیت در مرحله ارزیابی و امتحان به حیث معلمین حجاج استخدام مینماید.

قاری عبدالصبور فاروق رئیس دفتر مقام وزارت و مسؤول هیئت ممتحنین مرکز در پیوند به آغاز این روند امتحان میگوید: در این پروسه به تعداد(۱۲۰۰۰) تن از شیوخ و علمای کرام در سراسر کشور ثبت نام نموده اند که از جمله‏ به تعداد (۲۱۹۳) تن آنها در نواحی شهر کابل ثبت نام شدند که نوبت وار ایشان مرحله ارزیابی و امتحان را سپری می نمایند.

موصوف در ادامه افزود روزانه بیش از(۲۰۰) تن در مرکز( مجتمع حجاج )ارزیابی و امتحان از آنان اخذ میگردد و این روند تا چند روز آینده ادامه می یابد.

قابل یاد آوریست  

که وزارت ارشاد، حج و اوقاف به منظور تطبیق بهتر این پروسه برای مرکز هیئت شش نفری و برای ولایات هیئت سه نفری را اعزام نموده است، تا در همکاری با هیئت ولایتی که متشکل از رئیس ارشاد، حج و اوقاف، یکتن از اعضای شورای علماء و نماینده مقام ولایت مربوطه می باشند، روند ارزیابی و امتحان علمای کرام را به پیش می برند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۲۲:۴۱
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف درشهر استانبول ترکیه با رئیس اتحاد عالمی علماء مسلمین دیدار نمود

چهار شنبه ۷ ذوالقعدة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۲۶ ثور۱۴۰۳ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف بعد از اختتام  کنفرانس مشورتی علماء جهان اسلام با. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۷ - ۷:۳۸
Background image

دیدار معین مسلکی و رئیس بعثه مدینه منوره با حجاج

سه شنبه ۶ذوالقعده ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۲۵ ثور ۱۴۰۳ هجری شمسی

محترم شیخ زرمحمد"حقانی" معين  مسلکى ورئیس بعثه مدینه منوره در باغ (نخلستان عبدالرحمن بن عوف) درمدینه منوره با جمعی از حجاج کشور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۶ - ۱۶:۵۷
Background image

ملاقات وزیر ارشاد، حج و اوقاف با رئیس اداره امور دینی(دیانت) ترکیه

سه شنبه ۶ ذوالقعدة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق مطابق ۲۵ ثور۱۴۰۳ هـ ش

شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب با پروفیسور دکتور علی ارباش رئیس عمومی اداره امور دینی(دیانت) در شهر. . .

BACK TO NEWS