اعلامیه وزارت ارشاد، حج و اوقاف دولت جمهوری اسلامی افغانستان پیرامون توهین به ساحت مقدس پیغمبر اسلام صلی الله علیه وسلم توسط مجله طنز فرانسوی (شارلی ابدو)

bakhshi_admin
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۶/۲۵ - ۱۵:۱۳
اعلامهیه

وزارت ارشاد، حج و اوقاف دولت جمهوری اسلامی افغانستان، از دریافت خبر نشر مجدد کاریکاتور منسوب به پیغمبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وسلم در ـ شارلی ابدوـ مجله طنز فرانسوی، به شدت اندوهگین گردیده ضمن تقبیح شدید این عمل ناروا، شنیع و فتنه انگیز، مراتب ذیل را به نمایندگی از ملت متدین به خصوص علماء، روحانیون و دولت جمهوری اسلامی افغانستان احتراما به سمع کشورها و سازمانهای مبارزه گرا علیه بی عدالتی و افراط گرایی به عرض می رساند:
۱- توهین به ساحت مقدس پیغمبر اسلام صلی الله علیه وسلم، نه تنها اینکه توهین به بیشتر از یک و نیم ملیارد مسلمان در سراسر جهان بوده بلکه در واقع توهین به تمام انبیاء الهی، ادیان سماوی و پیروان واقعی ایشان و حتی به تمام انسان های دارای ضمیر و وجدان بیدار و‌ آگاه است.
۲توهین به ساحت مقدس پیغمبر اسلام صلی الله علیه وسلم، توهین به ارزشهای انسانی، اصول و قوانین پذیرفته شده جهانی است.
۳- توهین به ساحت مقدس پیغمبر اسلام صلی الله علیه وسلم، بیانگر جهل، بی خردی و نا آگاهی از تعلیمات والای دین مبین اسلام و ادیان سماوی دیگر و زندگی پرنور و با برکت آن پیغمبر والا مقام است.
۴توهین به ساحت مقدس پیغمبر اسلام صلی الله علیه وسلم، بیانگر بی اعتنایی و عدم مسئولیت پذیری در برابر تحقق اصل زندگی مسالمت آمیز و همزیستی سالم در فضای بدور از خشونت و نا امنی در جهان است.
۵- توهین به ساحت مقدس پیغمبر اسلام صلی الله علیه وسلم، بیانگر دشمنی عمیق با مسلمانان، شرارت، فتنه افروزی و گسترش افراطگرایی و وقایع جرمی در جهان است.
جهانی که امروز درآن زندگی می نماییم و آرزوی ترقی و آرامش فرداهای آنرا در سر می پروانیم، بدون همدیگر پذیری، احترام متقابل، رعایت و تأمین وجایب و حقوق، احترام لازم به ارزشهای دینی و فرهنگی ملت ها، هر گز نمی توان تصورش را نمود، طوریکه وقایع نه چندان دور تاریخی برآن گواه است.
بنا برآن این وزارت از تمام کشورها و سازمانهای جهانی که خود را مکلف و متعهد در امر مبارزه علیه تروریزم و افراط گرایی می دانند، می خواهد تا این بی حرمتی بزرگ و جرم نا بخشودنی را محکوم نموده خواستار مجازات فوری عاملین آن گردند، بویژه از کشور فرانسه تقاضا به عمل می آید، تا به منظور اثبات صداقت و حسن نیت در این امر، عاملین این جرم بزرگ را بگونه علنی مجازات نموده آتش و حس انتقام جویی را در جهان خاموش سازد.
زیرا همچو اشخاص و سازمانها با افروختن چنین فتنه ها نه تنها اینکه باعث ایجاد، تقویه و گسترش افکار افراطی میان اتباع ادیان و بروز وقایع ناگوار جنایی در جهان گردیده بلکه در واقع مرتکب و مسبب جرایم علیه امنیت داخلی کشور شان نیز می باشند.
از سوی دیگر از تمام هموطنان متدین و ملت غیور خود احترامانه تقاضا داریم تا با کنترول نمودن احساسات پاک دینی خود، از ایجاد هر نوع بی نظمی و اجتماعات غیر همآهنگ با ارگانهای مربوطه با توجه به اوضاع امنیتی بپرهیزند.
به امید تأمین صلح سرتاسری در افغانستان و زندگی مسالمت آمیز در جهان با تعالی اسلام و مسلمانان

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS