ملاقات وزیر ارشاد، حج و اوقاف با مسئوولین بلندپایه امور دینی کشور ترکیه

bakhshi_admin
شنبه ۱۴۰۳/۶/۳ - ۱۶:۲۴
ترکیه

شیخ الحدیث قضاوتپوه سرمحقق دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در دفتر کارشان با محترم پوهنوال سلیم ارگون معاون ریاست اداره امور دینی کشور ترکیه و هیئت معیتی اش ملاقات نمودند.

در ابتداء وزیر ارشاد، حج و اوقاف مهمانان را خوش آمدید گفته و افزود: آمدن علماء و مسئوولین بلند پایه کشور ترکیه نشان‌دهنده روابط دوامدار و نزدیک با امارت اسلامی افغانستان می باشد، محترم ثاقب از سفر اخیر خود به کشور ترکیه نیز یاد نموده و گفت در بین کشورهای جهان اسلام نقش و ارزش ترکیه برجسته بوده و مثال واضح آن تدویر کنفرانس مشورتی علمای جهان اسلام در شهر استانبول می باشد

نامبرده از کشورهای اسلامی خواست تا در رابطه به وحدت و حل مشکلات مسلمانان تلاش مشترک نمایند.

پس از آن، معاون اداره امور دینی ترکیه، پیشرفت ها و دستاوردهای اخیر امارت اسلامی در افغانستان را ستود و افزود که هر دو کشور دوست و اسلامی در امور دینی، فرهنگی و مذهبی مشابهت هایی دارند. و به منظور تقویت و توسعه بیشتر این روابط، نمایندگان هر دو کشور بیشتر از پیش روابط و دیدارهای دوستانه داشته باشند. موصوف در سخنان خود افزود همه کشورهای اسلامی از جمله ترکیه باید به همکاری خود با امارت اسلامی در زمینه های مختلف ادامه دهند.

وزیر ارشاد، حج و اوقاف از نظریات مثبت مهمانان نسبت به افغانستان تشکری نموده افزود: الحمدلله نظام اسلامی و شرعی در افغانستان برقرار گردیده است و از کشورهای اسلامی خصوصا کشور ترکیه خواست تا روابط مثبت و دوامدار خویش را با امارت اسلامی بیشتر از قبل ادامه دهند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۶/۳ - ۱۶:۲۴
Background image

ملاقات وزیر ارشاد، حج و اوقاف با مسئوولین بلندپایه امور دینی کشور ترکیه

شیخ الحدیث قضاوتپوه سرمحقق دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف در دفتر کارشان با محترم پوهنوال سلیم ارگون معاون ریاست اداره امور دینی کشور ترکیه و هیئت معیتی اش ملاقات نمودند. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۱ - ۱۳:۱۰
Background image

وزیر ارشاد، حج واوفاف یک محراب مسجد را در محوطه وزارت ترانسپورت و هوانوردی افتتاح نمودند.

چهارشنبه ۱۷ صفرالمظفر ۱۴۴۶ هـ ق (۳۱ اسد ۱۴۰۳ هـ ش)

 

بر اساس حکم عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله یک محراب مسجد از بودجه اوقافی وزارت ارشاد، حج و اقاف در محوطه وزارت ترانسپورت و. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۴/۴ - ۱۳:۱۱
Background image

پس از انجام موفقانه مناسک حج، جلسهء ارزیابی پروسه حج تحت ریاست وزیر ارشاد، حج و اوقاف در مکه مکرمه برگزار گردید.

پنجشنبه ۱۴ ذوالحجة الحرام ۱۴۴۵ هـ ق (۳۱ جوزا ۱۴۰۳ هـ ش)

عربستان، مکه مکرمه: محترم شیخ الحدیث سرمحقق قضاوتپوه دکتور مفتی نورمحمد ثاقب وزیر ارشاد، حج و اوقاف و رئیس عمومی بعثه حج. . .

BACK TO NEWS