علمای کرام از واکسین کووید-۱۹ مستفید شدند

bakhshi_admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۲/۹ - ۱۰:۱۶
واکسین کرونا

یوم سه شنبه با حضور رسانه ها و به همکاری مشترک وزارت های ارشاد، حج واوقاف و صحت عامه علمای کرام از واکسین کرونا مستفید گردیدند.

این برنامه که تحت شعار صدای منبر و داکتر در مجتمع حجاج برگزار شده بود درآن محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد حج و اوقاف، وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، هیئت رهبری هردو وزارت،‌ تعداداز داکتران و جمع از علمای کرام اشتراک داشتند.

در نخست سرپرست وزارت صحت عامه نقش علمای کرام را در ذهنیت دهی جامعه سازنده خوانده بیان داشت قسمی که لازم است داکتران باید به ارشادات و رهنمای علمای کرام توجه نمایند و مشترکا با این ویروس مبارزه صورت گیرد، که خوشبختانه میان منبر و داکتر در امر مبارزه با ویروس متذکره رابطه مستحکم وجود دارد.

سرپرست وزارت صحت عامه در مورد موج تازه ویروس کرونا معلومات ارایه نموده مرحله جدید آن را خطرناکتر از مراحل قبلی وانمود نمود.

موصوف افزود عیدسعید فطر در حال فرا رسیدن است درصورت که توصیه های صحی را مردم عزیز ما درنظر نگیرند خدای ناخواسته به یک تهدید جدی روبرو خواهیم گردید.

وی افزود بهترین وقایه رعایت ارشادات دینی و توصیه های صحی برای مردم متدین ما می باشد خواهشمندیم که آن راجدا در نظر بگیرند.

نامبرده با بیان این که موفقیت ما  با وجود محدودیت ها در مهار ساختن موج های اولی این ویروس فقد مرحون اتکاء به ارزش های دینی و ظرفیت داکتران بوده است و نیز، همکاری و آگاهی دهی علماء وزارت ارشاد، حج و اوقاف در جلوگیری از انتشار مراحل اولی این ویروس برجسته و قابل قدر بوده است.

موصوف بیان داشت که وزارت ارشاد، حج واوقاف با صدور فتوا در مورد تطبیق واکسین کرونا، خدمت شایان را در مبارزه با این ویروس انجام داده است.

سپس وزیر ارشاد،‌ حج واوقاف ضمن سخنرانی به نماینده گی از علمای دین از مردم خواست تا توصیه های دینی و صحی را بخاطر حفظ و نگهداشت خود و جامعه از ویروس کرونا در نظر گرفته و به آن عمل نمایند.

آقای حلیمی افزود،‌ علمای وزارت ارشاد، حج و اوقاف در رابطه به جلوگیری از ویروس کرونا فتوای جامع را ترتیب و صادر نمودند که از طریق مساجد، جلسات، رسانه ها و چاپ مواد تبلیغاتی برای مردم در سراسر کشور اطلاع رسانی گردید. همچنان افزود وزارت ارشاد، حج واوقاف زمانی با وزارت صحت عامه در رابطه به جلوگیری از ویروس کرونا همکار بود که هیچ مورد در افغانستان از این ویروس به ثبت نرسیده بود.

وزیر ارشاد،‌ حج اوقاف کار مشترک داکتر وعالم دین را بهترین کمپاین در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تلقی نموده و همکاری بیشتری را با وزارت صحت عامه وسایر ارگان ها تعهد سپرد.

نامبرده با قهرمان خواندن، داکتران که در مبارزه با این مرض با جدیدیت مبارزه می کنند از مردم همچنان خواست تا به داکتران اعتماد نموده، و توصیه های داکتران را جدی بگیرند، تا با موج دیگری این ویروس دچار نشوییم.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۹:۴۲
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی افغان های خارج از کشور دیدار و گفتگو کرد

چهارشنبه ۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (۲۹ حمال ۱۴۰۳ هجری قمری)

شیخ‌الحدیث سرمحقق دکتور مولوی نور محمد ثاقب وزیر محترم ارشاد، حج و اوقاف، در دفترکار خود با تعدادی از شخصیت های علمی و فرهنگی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۸ - ۱۱:۱۲
Background image

از سوی وزارت ارشاد، حج و اوقاف دوره های ترجمه و تفسیر قرآنکریم در(۲۶۰) مرکز بزرگ نظامی مع الخیر اختتام یافت

پنجشنبه ۲۵ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۱۶ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

به اساس حکم مقام عالی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری وزارت ارشاد، حج و اوقاف در (۲۶۰)مرکز بزرگ نظامی و رادیو. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۰:۴۰
Background image

وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری سهمیه و مصارف حجاج سال روان را اعلان نمودند

سه شنبه ۱۶ رمضان المبارک ۱۴۴۵ هـ ق (۷ حمل ۱۴۰۳ هـ ش)

کابل، افغانستان: امروز وزیر ارشاد، حج و اوقاف طی کنفرانس خبری که در مرکز رسانه های حکومت، دایر گردیده بود سهمیه حج سال ۱۴۴۵ هـ ق. . .

BACK TO NEWS